Finanční poradenství pod taktovkou zemských ředitelů

Zemští ředitelé se starají o finančně poradenskou síť a často též o vlastní klienty. Finančním poradcům nejen ve svých strukturách jdou příkladem. Jaký je názor zemských ředitelů Fincentra na předplacené poplatky u investic, na životní pojištění či na doplňkové penzijní spoření?

Jaký je váš názor na předplacené poplatky investic?

Stanislav Dostál ml.: Myslím, že je to tak správné, pokud však klient za svůj poplatek získá služby kvalitní profesionálního poradce, který mu následně dodává i servisní schůzky alespoň 1krát za rok. U nás ve Fincentru jsme navíc pro klienta vytvořili MůjŠanon jako přidanou hodnotu na hlídání klientova portfolia – je to velmi dobrá pomůcka, kde může klient sledovat nejen své smlouvy od Fincentra, ale nahraje si tam i smlouvy od jiných firem, nebo poradců. Opravdu užitečná věc.

Petr Jarůněk: Možná svou odpovědí půjdu proti většině, ale dokud nebude poradce placen od hodiny, tak zastávám názor, že poradce „profesionál“ by měl být za svou práci řádně zaplacen. Klienti často argumentují, že v bance nejsou tyto poplatky. Pokud ale klientovi vyberu fond s téměř totožnou výkonností, který má např. byť jen o 0,5 procentního bodu nižší poplatek za správu, tak v horizontu 20 let jsem mu ušetřil 10 %. Pokud tedy klient zaplatí vstupní poplatek 2 %, tak v celkové bilanci je 8 % v plusu. Ve většině  bank nemají tyto možnosti výběru. Navíc, když se vrátím do historie, tak samotné stavební spoření má vstupní poplatek 1 % z cílové částky a ještě poplatek za vedení účtu čímž se dostáváme na podobný poplatek, a to právě proto, aby mohl být poradce zaplacen.

Jaroslav Kašpar: Má to dvě roviny, a to z pohledu klienta a poradce. Z pohledu poradce jedna z motivací věnovat se investicím.

Tomáš Martinovský: Předplacený vstupní poplatek z celkem investované částky tvoří zatím významnou složku v ohodnocení poradce při zprostředkování investic. Volíme ale jeho takovou výši, aby klient nebyl bit za předplacení poplatku při větší délce investičního programu. Počítáme tzv. fair value, kdy klient nezaplatí reálně více, než kdyby předplacený poplatek neplatil, a zároveň je poradce solidně za zprostředkování investic zaplacen, takže jsou obě strany spokojeny.

Milan Matějíček: V rozumné míře ano. Je to určitá ochrana klienta před předčasným ukončením plánované doby investice. Nicméně pokud je doba investice delší než 15 let, případně investice vyšší než 3 tis. Kč měsíčně, tak doporučuji klientovi navrhnout přiměřenou obchodní slevu.

Čtěte na Investujeme.cz

Napsat komentář