Oblíbený neznamená výhodný aneb Jak naložit s oblíbenými produkty

AČSS v minulém týdnu zveřejnila svůj čtvrtletní Barometr obliby spoření. Stálicí na první příčce je stavební spoření. Na druhou se propracovaly drahé kovy – zlato a stříbro. Proč „oblíbený“ neznamená „výhodný“?

Barometr obliby spoření Asociace českých stavebních spořitelen (AČSS) hodnotí na základě průzkumu uskutečněném ve spolupráci s výzkumnou společností IBRS oblibu spořicích produktů. Dlouhodobě se na první příčce drží stavební spoření. Jenže „oblíbený“ není totéž co „výhodný“.

Barometr obliby spoření - 2. čtvrtletí 2018

Zdroj: AČSS

Obliba spořicích produktů znamená jejich popularitu mezi lidmi. Vyjadřuje spíše známost produktu a jen výjimečně dokáže ocenit i skutečný přínos pro rodinný rozpočet. Na druhou stranu i ekonom John Maynard Keynes, jehož část teorie využívají zejména levicově zaměření politici[1], doporučoval vybírat investiční produkty jako v soutěži krásy. Ovšem nezapomínejme, že i v soutěžích krásy jsou hodnoceny schopnosti, bez nichž vzhled není dostačujícím kritériem.

Čtěte na Investujeme.cz

 

Napsat komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.