Jak provize ovlivňují prodej životního pojištění

Provize, provize, provize… kolem nich se točí jádro regulace distribuce životního pojištění. Provize ovlivňují prodej ale i zcela nečekaným směrem. Jak?

Životní pojištění je nejlépe provizně ohodnoceným produktem finančních poradců. Kdo se nespecializuje na hypotéky či nemá bonitní klienty na investice nebo nespolupracuje s prodejci aut na prodeji autopojištění, má ze životních pojistek zpravidla největší díl svého příjmu. A provize za životní pojištění drží i celé finančně poradenské společnosti.

Životní pojištění ve své investiční podobě je ovšem finančním produktem, kterým je možné poškodit… nu… doslova okrást klienta. Stačí ho navštěvovat ve správných (dříve dvouletých, dnes pětiletých) intervalech a prodat mu „novou, lepší a výhodnější“ investiční pojistku. Řešením měla být podle politiků regulace provizí. Ovšem jak provize ovlivňují prodej životního pojištění?

Čtěte na Investujeme.cz

Napsat komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.