Stanislav Dostál ml.: Chcete spolupracovat s realitním makléřem? Choďte s ním na pivo

Spolupráce mezi realitním makléřem a finančním poradcem je výhodná pro obě strany. Co přináší finanční poradce realitnímu makléři? A proč spolupráce často upadá? „Potřebujete mít realitní makléře a poradce spolu v kancelářích. To vám zabezpečí, že spolu občas zajdou na pivo,“ říká Stanislav Dostál ml., zemský ředitel Fincentra. Proč je to důležité?

Co doporučujete dalším zemským ředitelům stran spolupráce s realitkami?

Po chvíli jsem začal řešit to, že finanční poradci sice pochopili, v čem jim může být realitní makléř užitečný, ale spolupráce s realitními makléři nevycházela. Bylo to proto, že nenavázali bližší vztahy. Finanční poradce tak chtěl „na sucho“ odčerpat kontakty od realitního makléře, ale vůbec nerozuměl jeho práci.

Začal jsem se zabývat myšlenkou, jak propojit oba světy do jednoho. První nejdůležitější krok je, že potřebujete mít realitní makléře a finanční poradce spolu v kancelářích. To vám zabezpečí, že ti lidé spolu chodí na obědy, občas zajdou na pivo, vymyslí fotbalový turnaj… a začnou se navštěvovat třeba i soukromě. A u těchto příležitostí vzniká to „oplodňování se“ od obou stran.

Druhý nejdůležitější krok je, aby ředitelé vysílali finančního poradce s makléřem na prohlídky. Je to důležité proto, aby finanční poradce pochopil svět realitního makléře – kde tam vzniká příležitost mluvit na zákazníka.

Realitní makléř má určitou rétoriku. Provádí klienta: Tady je kuchyň, tady je koupelna, tady jističe… elektrika, poplatky… ostatně, jak budete koupi financovat, když už se bavíme o penězích? Mám tady kolegu, který to s vámi může probrat. A u toho uděláte prohlídku do sklepa.

Finanční poradce a realitní makléř tak společně pracují a zajímají se o to, jestli má klient dobře promyšlenou koupi, nebo zatím nikoli.

Optimální tedy je, když finanční poradce chodí s realitním makléřem přímo na prohlídky.

Přesně tak. Na druhé straně, aby s námi realitní makléři chtěli kamarádit a kontakty nám předávali, je nejdůležitější, aby se sami stali klientem finančního poradce a aby na sobě zažili poradenský proces, který má u nás 5 – 6 schůzek od představení společnosti, přes analýzu současného stavu, po poradenství a představení návrhů.

Čtěte na Hypoindex.cz

Napsat komentář