Hodnocení – tým 3

Tisková zpráva

– pozor na typografii

  – „21.–22. 3.2020“ má být „21. – 22. 3. 2020“

– v první větě dvakrát používáte „ale“ – ale by se nemělo pokud možno v tiskové zprávě využívat vůbec, protože má negativní vylučovací význam. I když je použito v jiné formě, přesto může tato negace u čtenáře (novináře) přetrvat. A použít to dvakrát, to je moc i v jiných případech, kdy negativní konotace nevadí

– „kabelky, batohy, ale také přírodní kosmetika“ – představí kosmetika? Nebylo by lepší napsat „kosmetiku“? Takto to vypadá, že jste ze čtvrtého pádu přeskočili na první (nespraví to ani následující výčet, protože ten je stejný v 1. i 4. pádu)

– doporučil bych rozdělit dlouhé odstavce na kratší, bude se lépe číst

– lákavě vyjmenované pochutiny, to může navnadit, výborně

– dobře využítá citace

– pěkná fotografie. Při rozeslání zprávy doporučuji odeslat ji i samostatně, případně s odkazem na úložiště, kde je ke stažení ve vysoké kvalitě (důležité zejména pro tištěná média)

PR článek

– pozor na přehnané superlativy („největší a nejnavštěvovanější událost“ – rozhodně se najde větší a navštěvovanější událost) – snižují důvěryhodnost celého sdělení

– doporučil bych rozdělit odstavce na kratší

– pozor na gramatické chyby

   – „podle témat jako jsou módní“ – chybí čárka před „jako“

– „zahrnul několik zástupců jako například“ – zástupců čeho? Udržitelného průmyslu? Propagátorů udržitelnosti?

   – a před „jako“ bych osobně dal čárku

– „hudebních vystoupení, ale vždy je v průběhu zapojen i program pro nejmenší“ – chcete tím říci, že hudební vystoupení nejsou pro nejmenší? Pokud ano, je to takto v pořádku. Pokud ne, nepoužívejte vylučovací „ale“ a zvolte jinou formulaci

– „stánku Vás obslouží“ – není to osobní dopis, tudíž má být „vás“

– „Ani svoje čtyřnohé kamarády nenechávejte doma – celá akce je dog friendly!“ – tak to abych naší kočku nechal doma… a to je to čtyřnohý kamarád

– na pozadí bych volil jiné barvy – s touto se mi text četl obtížně…

– článek je pěkně napsaný, obsahuje užitečné informace a k návštěvě láká. Dobrá práce

Newsletter

– z textu „na našich stránkách“ by měl vést aktivní odkaz

– odkaz na stránky (či sociální média) bych doporučil umístit i někam nahoru newsletteru. Je poměrně dlouhý a ne každý sroluje až dolů. Na druhou stranu není cílem získat proklik, ale zájem a člověka přitáhnout na akci – a informace k tomu důležité má k dispozici

– „Těšíme se na Vás“ – může být velké „V“, neboť se jedná o e-mail určený konkrétnímu uživateli, ale protože je rozesílán hromadně, klonil bych se spíše k malému „v“

– pěkně zpracovaný newsletter

 

9 thoughts on “Hodnocení – tým 3

  1. TZ
    – “ale i”, “ale také” v jedné větě nepůsobí moc dobře
    – “se představí kapela Michael to castle studentů konzervatoře…” bych trochu lépe formulovala. Například: “se představí kapela studentů konzervatoře Jaroslava Ježka – Michael to castle”
    – Odstavce jsou ve správném pořadí (na začátku jen to nejdůležitější a postupně přidávány “bonusy”)
    – design tiskové zprávy vypadá moc pěkně

    PR článek
    – líbí se mi celkový vizuál článku, jen se úvodní blok a nadpisy čtou trochu hůře – černá barva je už mnohem lépe čitelnější než bílá
    – informace jsou skvěle rozděleny do bloků, čte se dobře, je to přehledné, možná bych trochu víc odsadila obrázky od textu
    – celkově mi přijde fajn, si takhle vyhrát z vizuálem, když je to PR článek na událost spojenou s designem, za mě super zpracování

  2. Hodnocení za tým 6:

    TZ:
    (-) 2. řádek – přírodní kosmetikU – zní to lépe
    (-) vstup je zdarma A bez bariér A s sebou – opakování A mi nezní moc dobře, nahradila bych první A čárkou
    (-) „dopoledne na Dyzajn marketU zahrají“ – zní mi to lépe
    (-) dlouhé odstavce
    (+) citace
    (+) obsahuje všechny náležitosti
    (+) pěkná fotografie – skvěle se hodí ke zprávě
    (+) zmíněný program – naláká na akci
    (+) celkově na mě tisková zpráva působí dobře, splnila svůj účel

    PR článek:
    (+) líbí se mi designové zpracování
    (+) působí velice poutavě, láká k navštívení akce
    (-) odstavce by mohly být kratší
    (-) zvážila bych využití kombinace barev bílá + růžová kvůli špatné čitelnosti

  3. Za Tým 5:

    TZ
    = na první pohled graficky ucelená, přehledná, logo bych však zvětšila
    = na můj vkus až moc obsáhlá na TZ – stačí pár příkladů a ne 3 řádky s vypsaným občerstvením
    = na to navazuje i užitá citace, myslím, že by byla vhodnější nějaká, která se zabývá primární náplní akce, tedy designem/lokální tvůrci atd.
    = první větu druhého odstavce ohledně výstavy ZtěleSNI Dyzajn bych protlačila výš, do prvního odstavce, je to velká zajímavost.
    = jazykově, až na drobné chyby (u poslední věty prvního odstavce se mi při čtení trošku láme jazyk), je velmi milá, nevtíravá a hezky se čte.

    PR článek
    = Graficky moc hezky zpracované, jen bych u bílého textu zvolila tučné písmo (hlavně u dílčích nadpisů), aby se to četlo lépe, a taky to korespondovalo s těmi pruhy 🙂 ; oceňuji formát na šířku!
    = čtivý, neagresivní, ale mile vybízející a lákavý k navštívení akce

    Newsletter nemohu hodnotit

  4. Za tým 4:

    TZ – Neslabičné předložky na konci řádku
    – První souvětí je příliš dlouhé, nedává smysl, čtenář se v něm ztratí
    – Doporučili bychom tiskovou zprávu zasílat spíše ve wordu než v PDF, z wordu se dá text lépe vyjmout a případně jednodušeji začlenit do článku, kdežto v PDF se často stává, že nám něco “vyskočí”
    PR – Neslabičné předložky na konci řádku
    – nadpisy působí, jako by k daným odstavcům nepatřily
    NL – Není k dispozici

  5. TZ:
    + logo
    + minimalistické, hezké
    – dlouhé odstavce

    PR článek:
    + vynikající grafické zpracování
    + poutavý a pěkně napsaný PR článek
    – špatná čitelnost bílé na růžové
    – dlouhé odstavce
    – formát na šířku

    Newsletter:
    – chybí

  6. 1) Tisková zpráva je zcela informativní, splňuje všechny požadavky a určitě dokáže přilákat potenciální návštěvníky.
    Souhlasím s názorem na fotografii, je moc pěkná a hodí se ke článku.
    Z pohledu gramatiky a psaného textu není TZ ideální. Celkově hodnotíme TZ za úspěšně zpracovanou .

    2) PR článek má skvělou grafiku, vryje se do paměti. Kombinace barev by možná mohla být jiná . Článek se četl velmi lehce, je srozumitelně napsaný.

  7. [Za tým č.7]

    TZ:
    (+) Obsahuje všechny náležitosti. Dozvíme se informace o programu.
    (-) Odsadila bych na nový řádek “a s sebou.”
    (-) Použití patkového písma – dle podkladů o TZ se nedoporučuje.
    (-) Zarovnáno do bloku – opět dle pokynů se to nemá.

    Článek:
    (-) Předložky na koncích řádků.
    (-) Bílé písmo na světlém podkladu se špatně čte, pomohlo by možná zvolit písmo tučné nebo stínované. Mrzí mě výběr fontu: esteticky to má díky logu a orientaci stránky potenciál, ale Calibri mi do konceptu nezapadá.

  8. Tisková zpráva je ve výsledku dobře zpracovaná, zaujala mě hned na začátku. Myslím si, že splnila svůj účel.

    PR článek má dobrou grafiku, jen bych si pohrál s barvami bílá vs růžová, to pro mě bylo trochu nepřehledné. Hezké fotky a důležité informace.

    – Tým 1

Leave a Reply

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..