Nahrávání hovorů: ÚOOÚ proti ČNB?

Česká národní banka (ČNB) udělila pokutu finančně poradenské společnosti Fincentrum za nenahrávání hovorů poradců s klienty. Nyní Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) sankcionoval banku za nepřiměřené uchovávání hovorů. Jaká je správná cesta?

Nahrávání hovorů s klienty není nové téma. Nejprve na základě směrnice MiFID musely být zaznamenány hovory s klienty, v nichž klient zadával příkaz k nákupu či prodeji cenných papírů. Pak ČNB udělila pokutu ČSOB za to, že nenahrával veškeré hovory svých bankéřů s klienty. Na základě toho začaly i ostatní banky všechny hovory nahrávat.

Pak se ČNB obrátila na finanční zprostředkovatele. Pokutu za nenahrávání hovorů poradců s klienty obdrželo Fincentrum. Podle názoru někdejšího právníka Fincentra Vladka Krámka k tomu ale není žádný zákonný důvod, a proto Fincentrum podalo na ČNB správní žalobu. V mezičase k nahrávání hovorů přidal své i Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.

Čtěte na Investujeme.cz

Napsat komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.