Okrádání nebo opomíjení?

Při nákupu zboží v samoobslužných obchodech zpravidla vybíráme mezi blízkými druhy zboží podle uvedené ceny. Ovšem vyznačená cena se může od skutečně účtované značně lišit. Při větším nákupu si toho kupující u pokladny jen stěží všimne a prodávající inkasuje tučný zisk z klamání zákazníka. Má spotřebitel šanci se bránit?

V úterý jsem si šel koupit něco k pití do obchodního domu Krone na Václavském náměstí. Zaujala mne velmi příznivá cena limonády Lift 2 litry, vyznačená na cedulce u zboží – 10,90 Kč. I s dalším nákupem jsem zamířil k pokladně. Jaké bylo mé překvapení, když se na displeji kasy objevila částka 14,90 Kč, tedy téměř o 36,7 % vyšší!

Mohlo by se zdát, že 4 Kč nejsou žádnou velkou částkou, tak proč se rozčilovat. Ovšem nejde ani tak o 4 Kč, jako o více než 36 %, o které přichází zákazník vlivem chybné informace.

Čtěte na Měšec.cz

Leave a Reply

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..