Petr Stuchlík: Špatných poradců se zbavujeme

Fincentrum se umístilo mezi deseti nejlepšími v anketě Českých 100. „Ze všech velkých poradenských firem je Fincentrum dlouhodobě nejvíc konzistentní,“ uvádí k umístění Petr Stuchlík, generální ředitel a předseda představenstva Fincentra, a dodává: „Fincentrum má také nejnižší počet stížnosti na práci svých poradců u regulátora.“

Fincentrum se umístilo mezi deseti nejlepšími firmami v anketě Českých 100. Co podle tvého názoru vyneslo Fincentrum tak vysoko?

To je otázka na organizátory tohoto prestižního ocenění. Když jsem s nimi na Pražském hradě v pátek hovořil, shodovali se na několika důvodech. Ze všech velkých poradenských firem je Fincentrum dlouhodobě nejvíc konzistentní a předvídatelné. Již v počátcích před 15 lety jako internetový portál jsme radili českým spotřebitelům, naše názory na (ne)výhodnost produktů jako IŽP nebo stavební spoření se časem příliš neměnily.

Naše analytické projekty jako Fincentrum Hypoindex či Banka roku jsou významnými součástmi českého finančnictví. Často se zapomíná, že Banku roku vyhlašujeme od roku 2002, Hypoindex sestavujeme od roku 2003. Jsme vidět, jsme vidět pozitivně a přinášíme hodnotu všem stranám. Nekupujeme si image reklamními kampaněmi, ale tvrdě na něm roky dřeme.

Fincentrum má také nejnižší počet stížnosti na práci svých poradců u regulátora, to je dlouhodobě neměnná a známá věc. Dobří poradci s námi pracují roky, nečelíme negativní publicitě kvůli těm špatným, protože se jich prostě zbavujeme.

Fincentrum je slušná poradenská firma, pevná součást českého a slovenského finančního světa. Už 15 let. V tom nemáme konkurenci. Jsem na poradce a zaměstnance Fincentra hrdý.

Poslední měsíce byly napjaté pro celý finančně poradenský obor. Pokud by poslanci schválili regulaci provizí za životní pojištění, zvýšily by se tendence regulovat i další smluvní ceny. Jak se v této situaci Fincentru dařilo?

Distribuce životního pojištění s rezervotvornou složkou čelí mnoha problémům, i když se situace postupně zlepšuje. Připravovaná regulace však tyto problémy buď vůbec neřešila, nebo velmi nešťastně. Je to jako léčit rýmu silným cytostatikem: způsobíte více problémů než užitku.

Fincentrum přesto bylo připraveno na schválení a dopady této regulace, je to povinnost celého vedení směrem ke klientům i poradcům. Být připraven – to je naše práce. Každá zásadní tržní změna přináší i nové příležitosti, které jsme byli připraveni využít. Nicméně by se prostě zásadně zmenšil trh životního pojištění, a i když jste sebegeniálnější manažer, na třetinovém trhu velké růsty nevytvoříte. Přesto jsem přesvědčen, že by si Fincentrum relativně polepšilo a dobrých poradců by se změny příliš nedotkly.

Sám jsi řekl, Petře, že by byla tendence více regulovat další produkty. Máme zde zákon o úvěru a investice. Jsem proto rád, že regulace v navrhované podobě – která by byla precedentní pro celý sektor – neprošla.

Čtěte na Investujeme.cz

Leave a Reply

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..