Zámečníkovi.cz

Spokojenost klienta? S kvalitou poradenství příliš nesouvisí

Spokojený klient se k finančnímu poradci vrátí, bude s ním konzultovat své finanční otázky a nebude si stěžovat. Praxe finančních poradců ale ukazuje, že ke spokojenosti klienta nestačí dobře odvedená práce. Ta naopak může občas i uškodit.

Úspěch u klientů mají často „poradci“, jejichž práce s poradenstvím nemá nic společného. Co je základem jejich úspěchu? Především perfektně zvládnutá psychologie prodeje. Klienti pak odcházejí s předraženými produkty nevhodnými pro jejich situaci (či nevhodnými úplně pro kohokoli), ale spokojeni, že z nich „finanční poradce“ sejmul břímě rozhodování.

Nabídněte klientovi jednoduchý a jediný způsob řešení jeho situace, přesvědčte ho o správnosti té volby a bude spokojený. Pokud mu předložíte příliš mnoho variant, které se liší sice v zásadních, ale pro klienta detailech, začne být zmaten, bude se rozmýšlet, a pak velmi pravděpodobně skončí se zcela jiným produktem od jiného zprostředkovatele.

Čtěte na Investujeme.cz

Exit mobile version