Klesající státní příspěvek a nízké úrokové sazby. To jsou hlavní příčiny nižšího zájmu o stavební spoření ze strany nových klientů. Naopak ale o ty starší klienty nestojí stavební spořitelny – jsou pro ně příliš drazí. Nacházejí proto legální cesty, jak se starých drahých klientů zbavit.
Drazí klienti. Tak nemusí začínat pouze dopis ze stavební spořitelny, ale označení skupiny zákazníků s vysokým úrokem. Stavební spořitelny stále mají klienty, kterým smluvně přislíbily úrok včetně zvýhodnění ve výši 4,5 procenta ročně. Takový výnos v dnešní době nedosahují ani dlouhodobé termínované vklady u problematických družstevních záložen. Klienti si přitom u starších smluv mohou peníze vyžádat kdykoli a obdržet je do tří měsíců.
Výzva od Lišky pro 38 tisíc klientů
Stavební spořitelny hledají cesty, jak se drahých klientů zbavit. A daří se jim to. Recept nacházejí ve Všeobecných obchodních podmínkách. Ty nyní začala využívat Českomoravská stavební spořitelna (ČMSS). Rozesílá informační dopisy před výpovědí smlouvy klientům, kteří pravidelně nespoří. Výzva k obnovení pravidelného spoření se přitom týká přibližně 38 tisíc klientů.
Čtěte na iDnes.cz