Zámečníkovi.cz

Pavel Vaněk: Význam externích partnerů v distribuci roste

Finanční skupina Wüstenrot využívá jak interní, tak externí distribuční sítě. Jaký podíl produkce zajišťují interní obchodníci a kolik připadá na finančně zprostředkovatelské společnosti? A které produkty jsou pro externí sítě nejvýznamnější?

Jaké způsoby distribuce skupina Wüstenrot využívá?

Finanční skupina Wüstenrot staví na dvou základních formách distribuce. Jednou z nich je vlastní obchodní organizace Wüstenrot, tou druhou spolupráce se sítí externích partnerů. Úkolem interní obchodní organizace je především komplexní finanční poradenství pro naše klienty a ucelená nabídka  produktů a služeb skupiny Wüstenrot.

V posledních letech roste úloha externích partnerů. Mezi ty významné patří Fincentrum, OVB Allfinaz, ZFP akademie. Díky intenzivní spolupráci zaznamenáváme u externích partnerů velmi potěšitelný vývoj především v oblasti stavebního spoření a hypotečních úvěrů, jejichž podíl na nové produkci stoupl v letošním roce již téměř na 60 %. Dlouhodobě se tzv. externí odbytové cesty podílejí na celkové produkci přibližně 40 %.

Také u pojištění podíl externích sítí roste, i když zatím nedosahuje takových hodnot jako u stavebního spoření a hypoték. Naším cílem je, aby pojištění zprostředkovaná externími partnery dosáhla v blízké budoucnosti přibližně polovinu naší celkové produkce. K tomuto poměru se již blížíme u povinného ručení a havarijního pojištění. A tento trend vidíme i u životního pojištění.

Čím si vysvětlujete takový nárůst?

V posledních dvou letech jsme podstatně pozměnili systém a podmínky spolupráce s externími partnery. Naše kvalitní produkty a procesy jsme doplnili špičkovým servisem pro externí partnery, který je zajištěn plošně po celé ČR. Nárůstem podílu externích partnerů na celkové obchodní produkci se vyznačuje celý finanční trh.

Čtěte na Investujeme.cz

Exit mobile version