Zámečníkovi.cz

Petr Fejtek: Prodej životních pojistek devastuje finanční poradenství

Dlouholetý šéfredaktor odborného časopisu FP Finanční poradce převlékl dres a stojí u rozjezdu stejně zaměřeného časopisu Profi poradenství & finance. Co ho k tomuto kroku vedlo? A co může pomoci proti „přebouchávání“ pojistek?

Proč jste odešel z pozice šéfredaktora měsíčníku FP Finanční poradce, který vydává Economia?

Znáte to o té poslední kapce, kterou přetéká pohár. Že nikdo ve firmě nic neřídí, no budiž, poměrně dlouho dobu funguje setrvačnost. Pak se začnou střídat jacísi manažeři, ale když školíte toho třetího, přestává to bavit. Nato se najme úžasná španělská firma, aby vymyslela inovační skok. Nakonec vedení prohlásí, že její řešení je úžasné, leč nepoužitelné. No taky dobře, mě trénovala ještě RVHP .

Když se však majitel zeptá, co je to B2B, to zpozorníte, zejména když jste právě v divizi B2B (= byznys to byznys). To není Blesk, to dokonce není ani economic paper, jakým byly původní HN, ani ten popík, co jsou dnes… B2B je velmi úzce cílené komunikační médium, ne o mezinárodním obchodu nebo dotacích z Bruselu a už vůbec ne o Michelle Obama nebo Kate Rowling.

Nu, marketing už taky víc než rok nikdo nedělal, a když byl odejit Dan Köppl, to byla ta předposlední kapka. A tu úplně poslední mi nabídli mí inzerťáci, tak jsme se domluvili, že tamní budoucnost už skutečně nemá smysl. Šikovný grafik se najde a tiskáren je do tuctu až dvacet. Navíc se s náklady dostaneme na zlomek, takže třeba s ročním předplatným na polovinu, pod 500 korun – to je jednou do nic moc nóbl hospody.

Bude vycházet původní FP Finanční poradce i po vašem odchodu?

Zatím ano, uvidíme… Ale jak víme všichni: jedině konkurence posouvá svět někam dál! (Je jen otázka: kam?  )

Napadla mě ale hezká paralela s poradenským trhem – jdu vlastně nízkonákladovou cestou, protože nemusím živit drahou „centrálu“. Navíc situaci v té mé bývalé asi nejlépe charakterizoval Bohouš Bohuněk, když odcházel z marketingového klastru: „Nechci pracovat ve společnosti, která si neváží svých zaměstnanců, za kterými jsou prokazatelné výsledky, ve společnosti, kde osobní sympatie a antipatie vítězí nad profesionalitou a ve společnosti, která věří, že každý je nahraditelný. Není.“

Čtěte na Investujeme.cz

Exit mobile version