Editorial ze dne 3.9.2007

Při pročítání diskusí o nezávislosti finančního poradenství a kvalitě poskytovaných služeb stále častěji dospívám z závěru, že nezávisí ani tak na hlavičce, pod níž se finanční poradenství poskytuje, ale na kvalifikaci a morálce konkrétního finančního poradce. Ale přeci… jsou společnosti, které si kvalitu poradenství mohou uhlídat lépe než jiné?

Všechny finančně poradenské společnosti jsou závislé na výdělku svých finančních poradců. Pokud je poradce nevýkonný a neudělá dostatečný obrat, nevydělá ani jeho zastřešující společnost. Je-li ale jeho obrat vykoupen nízkou kvalitou poradenství a zařazením se mezi „bouchače“ životních pojistek, trpí tím dlouhodobě nejen jeho pověst. Finančně poradenské firmy se tak nutně musí snažit o zvyšování kvality poradenství svých poradců.

Vkrádá se ale otázka: Snaží se opravdu efektivně? Nebo se snaží jen na oko a preferují vyšší provizní obrat i za cenu ne sice přímo nekvalitního, ale ne zcela optimálního finančního poradenství? A pak do hry vstupují i další hráči, kteří mohou kvalitu poradenství ovlivnit… a ne jen v kladném smyslu slova. Finanční instituce.

Čtěte na Investujeme.cz

Leave a Reply

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..