Petr Hrubý: Broker Consulting se chce penzijní reformy zúčastnit

Broker Consulting vloni zaznamenal rušný rok. Přišla do něj řada poradců z rozpadajících se interních distribučních sítí finančních institucí. Růst byl dvojciferný, ale společnost musela utlumit činnost na zahraničních trzích. Petr Hrubý, generální ředitel Broker Consulting, který Investujeme.cz poskytl v polovině března exklusivní rozhovor, vidí další budoucnost optimisticky.

V loňském roce došlo k poměrně významným změnám v legislativě a s tím souvisely i odchody zprostředkovatelů z pojišťoven a stavebních spořitelen. Broker Consulting byl jednou z nejúspěšnějších firem při získávání těchto poradců. Co bylo jejich hlavním motivem, proč šli k vám?

Předně, motivem nejsou jenom finanční nabídky. Ti nejlepší poradci se orientují také podle toho, jestli práce, kterou budou dělat, dává smysl a jestli si změnou polepší u klientů. Všechno to má jednoho společného jmenovatele. Poradci hledají společnost, ve které mohou svůj byznys vytvářet dlouhodobě. Nechtějí v budoucnosti podstoupit další změnu.

Víte, jednobarevní obchodníci jsou jakýmsi barometrem toho, co se děje na trhu. Jejich úspěch a neúspěch signalizuje, jakým způsobem reagují klienti na legislativní změny. Například aktuálně ve stavebním spoření.

Změna ve společnosti a snížení ochoty klientů kupovat produkty v těchto „továrnách“ vedla k tomu, že i velmi dobří obchodníci byli méně úspěšní. Jejich vedení začalo být nervózní a to vedlo ke krokům, které pro poradce nebyly populární. A poradci se začali rozhlížet.

Dají se specifikovat ty nejdůležitější věci, podle kterých se poradci jdoucí do Broker Consulting rozhodovali?

Když naši noví kolegové, ať už z pojišťovny nebo stavební spořitelny nebo odjinud z trhu, přemýšleli, kam půjdou, rozhodovaly zejména tyto věci:

  • Značka, filozofie, se kterou chtějí spojit svoji budoucnost; zpravidla už jsou dost zklamaní, v dalším profesním životě již nechtějí měnit společnost, takže jsou na kvalitu značky hodně citliví,
  • služby, které jsou společností nabízeny v podobě finančního plánu, analytiků, produktových manažerů a celkové podpory prodeje,
  • manažerský dodatek Broker Consulting, garantující renty už po deseti letech spolupráce a další související nadstandardní benefity,
  • a samozřejmě peníze. Poradci si v konečném důsledku chtějí vydělat větší peníze. Ale peníze nejsou totéž co výše provizí. Peníze jsou dány provizní sazbou a efektivitou poradenství, která je dána hlavně prvními dvěma faktory.

Ale nerozhodují jen pracovní faktory. Například vloni si našich 150 spolupracovníků zazávodilo týden na 21 jachtách v Chorvatsku. Letos nás čeká obdobná, ještě rozsáhlejší akce v Řecku. Jachting se stal koníčkem mnoha našich spolupracovníků. Ti mají daná jasná pravidla, jak se na letošní jachtařskou událost kvalifikovat.

Lidi tyhle zážitky prostě baví. Stejně jako nás. V Broker Consulting se nejenom pracuje, ale žije. Koneckonců stačí se podívat na web našich konzultantů BeOK.cz.

Čtěte na Investujeme.cz

Část rozhovoru týkající se penzijní reformy též na ČeskéReformy.cz

Leave a Reply

Tento web používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak data z komentářů zpracováváme.