Equa bank zaplatí 300 tis. Kč za prodej nevhodných investic

Každý zprostředkovatel investic musí své klienty segmentovat – rozlišit podle míry zkušeností, příjmů a vztahu k riziku. Každý. I banka. A když to nedělá, tak zaplatí. Equa bank to stálo 300 tis. Kč.

Kontrola České národní banky (ČNB) v Equa bank odhalila dva nedostatky. První se týkal „chaotického“ postupu při reklamacích, kdy nebyly dodržovány reklamační lhůty, zákazníci nebyli správně informováni, pokud vůbec informováni byli a celý průběh reklamací neměl sestavený automatický proces, který by zajišťoval standardní a správné vyřízení reklamace. Zkoumané reklamace se týkaly především platebního styku – nevydání platební karty, reklamace neprovedených plateb apod.

Druhý nedostatek je z pohledu finančního poradenství a finančního zprostředkování mnohem závažnější. Banka nerozlišovala své klienty podle výše příjmů a majetku a i nezkušeným investorům, kteří „sotva prolezli“ v investičním dotazníku tak, aby jim mohla banka nabídnout podílový fond, prodávala i dynamické investice. A klienti prodělávali.

Čtěte na Poradci-sobě.cz

Leave a Reply

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..