Finanční poradenství není o produktech a jejich cenách!

Jsou produkty lepší a horší. O tom není pochyb. Jsou zajisté i zcela špatné produkty. Ale… finanční poradenství není o produktech a jejich nákladech. I s horším a dražším produktem lze udělat lepší službu než s převratnou novinkou za bezkonkurenční cenu.

Debata o kvalitě finančního poradenství se velmi často stočí k hodnocení jednotlivých produktů. Jeden produkt je příliš drahý pro klienta, jiný není dostatečně flexibilní, další je prodávaný jenom pouze díky vysoké provizi nebo obtížně představitelným sumám prohnaných televizní reklamou. Ano, výsledkem práce dobrého poradce, bez ohledu na způsob jeho honorování, je (a nutno říci „mimo jiné“) vyvážené portfolio finančních produktů, které splňují požadavky finančního plánu domácnosti.

Mnohem důležitější než samotné produkty je ale onen finanční plán. A právě v této fázi se liší dobrý finanční poradce od finančního zprostředkovatele. Finanční plán je ale často využíván jen jako marketingový nástroj k samotnému zprostředkování, nikoli jako cíl sám o sobě. Ano, v Česku převažuje provizně placené finanční poradenství, a tak finanční poradce kromě vypracování finančního plánu musí také prodat. Jinak se neuživí. Základem dobrého poradenství je ale sestavovat objektivní finanční plány, které by se měly stát prodejním nástrojem „jen tak mimochodem“.

Čtěte na Investujeme.cz

Leave a Reply

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..