Internetové bankovnictví v lepší či horší podobě dnes nabízí každá banka poskytující služby široké veřejnosti. Banky ale nenabízejí své služby všem, ale pečlivě si vybírají klienty, kterým přístup do banky přes internet nabídnou. Nevěříte? Přesvědčte se sami.
Vývoj počítačů je natolik rychlý, že hardwarová omezení (tedy to, jaký počítač musíte mít, abyste mohli používat internetové bankovnictví) se již netýkají ani uživatelů, kteří využívají dnes již takřka muzeální kousky výpočetní techniky. Přesto řada klientů má u mnohých bank smůlu a musí buď změnit ústav, nebo se smířit s jinou formou komunikace s bankou.
Důvodem je, zjednodušeně řečeno, dominantní postavení Internet Exploreru, který je již několik let dodávaný s nejrozšířenějším operačním systémem Windows. Protože napsat aplikaci internetového bankovnictví pro jeden prohlížeč internetových stránek je jednodušší než poskytovat podporu celé paletě rychle se rozvíjejících prohlížečů a protože přibližně 95 % uživatelů využívá právě Internet Explorer, zvolily mnohé banky cestu nejmenšího odporu a své systémy internetového bankovnictví založily na dominantní variantě.
Čtěte na Měšec.cz