Marek Slouk: Jsme technologická špička… jen to poradci ještě neví

V IT jsme se hodně posunuli a patříme mezi špičku. Jen je to potřeba dostat do povědomí poradců,“ říká Marek Slouk, obchodní ředitel Chytrého Honzy. Rok 2024 je v této oblasti pro firmu navíc přelomový. Nabízí mobilní aplikaci pro klienty i poradce a do svých nástrojů implementuje i umělou inteligenci. To vše s podporou akcionáře, investiční skupiny DRFG.

Hypoteční banky začínají tlačit na změnu provizního modelu i s ohledem na očekávané a již probíhající snižování úrokových sazeb, které může vést k masivnímu refinancování hypotečních úvěrů. Jak se tento tlak projevuje u Chytrého Honzy?

Za Chytrého Honzu vnímáme, že tato jednání na úrovni bank probíhají, ale je to vše v plenkách. Ani banky zatím neví, jak by měl provizní model vypadat. Vedle refinancování snižující se úrokové sazby opět rozhýbaly především trh s novými hypotékami. Ten dlouhou dobu stagnoval a oživující se poptávka je tak pozitivním trendem. Naši poradci jsou ale komplexní a zaměřují se na všechny segmenty finančního trhu. Proto ani dřívější „výpadek“ v hypotékách, nebo případná změna provizního modelu u tohoto produktu, by je příliš nezasáhla. Jejich příjmy jsou diverzifikované mezi všechny segmenty.

Vašich poradců by se tedy příliš nedotklo ani to, kdyby banky chtěly místo jednorázových provizí při sjednání hypotéky vyplácet průběžné provize v průběhu trvání hypotéky?

Určitě jsou mezi poradci takoví, kteří jsou zaměřeni spíše na hypotéky. Těch by se to dotknout mohlo. Na druhou stranu i z naší strany často zaznívá doporučení, aby docházelo k rozkládání produkce více směry, aby diverzifikovali a pokud se tímto poradce řídí, potom by i tato změna neměla být problém.

Celý rozhovor čtěte na Poradci-sobě.cz

Leave a Reply

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..