Hodnocení – tým 8

Tisková zpráva

– tisková zpráva je velmi pěkná, obsahuje základní informace a kladně hodnotím i přiložené citace

– pozor jen na níže uvedené „drobnosti“, které ale mohou mít vliv na vnímání ze strany novinářů (ne, že by novináři uměli bezpečně gramatiku, ale tam, kde poznají chybu, dokáží být nekompromisní 😉 )

– „18.3. 2020“ – mělo by být „18. 3. 2020“

– pozor též na gramatické chyby (dokáží snížit impakt tiskové zprávy)

   – „vydávající se na jinou cestu, než jeho soujmenovci“ – nemá být čárka

   – „kteří k nám přijedou z Německa nebo Fluffy Machine“ – před „nebo“ naopak má být

   – „návštěvníky snáz.“ říká hlavní hudební“ – místo tečky má být čárka

   – „narozené diváky.“ dodává“ – také tak

   – „Ta splnila všechny naše představy”, vysvětluje“ – tady sice čárka je, ale má být před uvozovkami

   – „Jihočeského divadla, nebo např.“ – před nebo zde nemá být čárka

– pozor na nedokončené korektury

   – v textu je navíc osamocená část věty „Někteří interpreti vystoupí v Budějovicích poprvé,“

   – (čas od času dostávám TZ i s nevypnutým sledováním změn a s korekturami, to je ještě horší 🙂 )

– pozor na zachování podmětu

   – „kapela ze Body Says No, která k nám přijede ze Slovinska a zároveň to bude jejich první koncert v České republice“ – přijede kapela, tudíž to bude „její“ první koncert

Pokud budete rozesílat tiskovou zprávu, určitě tak nečiňte jen v PDF, ale pošlete ji v textovém formátu (s PDF se obtížně dále pracuje, nelze jen zkopírovat a vydat apod.) a přiložte fotografie (optimálně odkazem na nějaké úložiště či ke stažení u vás na serveru) ve vysoké kvalitě – tu potřebují tištěná média.

Celkově velmi dobrá práce.

PR článek

– velmi pěkně napsaný, čtivý a perfektně lákající k účasti na akci

– pozor na gramatické chyby (u PR článků často nedochází k redakčním korekturám a co napíšete, to tam bude)

   – „Těšit se můžete, jak na Open Air“ – tady nemá být čárka

   – „promítání filmů, či komentovaných prohlídek“ – také má být bez čárky

– „Tam se také uskuteční korunovace krále Budějovického Majálesu 2019.“ – nemělo by být 2020?

Newsletter

– velmi dobře sladěné barvy s webem

– v newsletteru by neměli chybět sponzoři (nevím, jestli jsou již známí, či nikoli, ale nemělo by se na ně zapomenout), příp. informace o obdržené podpoře (řada dotačních titulů to má jako podmínku)

 

 

 

8 thoughts on “Hodnocení – tým 8

  1. TZ
    – v prvním odstavci v poslední větě – přivezli – minulý čas, akce teprve bude
    – Někteří interpreti vystoupí v Budějovicích poprvé, – tato věta je asi omylem…
    – kapela ze body says no – kapela ze Slovinska, špatný slovosled
    – hodně dlouhých vět, rozdělila bych je
    – obsahově moc hezké, hezky, živě napsané
    – oceňuji zvolené téma

    PR článek
    – výstižné
    – oceňuji zdroje pod fotografiemi, u některých článků zdroje nebyly

    Nesletter
    – vše důležité je v newsletteru zmíněno
    – oceňuji také barvy sladěné z webem, avšak oproti webu newsletter vypadá trochu ‘’old school’’

  2. Za tým 4:

    TZ – Zpráva je napsána dobře, odstavce jsou dostatečně obsáhle informacemi. Líbí se mi jak se každý odstavec věnuje jednotlivému odvětví programu. Co mi ve Zprávě chybí, je znak či symbol festivalu, předpokládám tak, že festival žádný nemá. Myslím, že by tak zpráva působila víc na úrovni.
    PR – Článek je poutavě napsaný, člověk se do něj snadno začte. Formátování a rozložení stránky je zpracovány hezky a nic nepůsobí rušivě. Jediné, co bych vytkl je nevyužitý prostoru na druhé stránce. Mohli se zde použít fotky z akce, které by čtenářovi pomohly ucelit představu o tom, jak akce vypadá.
    NL – Nesedí mi použité barvy, bohužel mě na první pohled nezaujal, a proto bych mu nejspíš nevěnoval víc pozornosti. Jinak obsahuje dostatek informací a je dobře přehledný. Pokud se festival věnuje alternativnímu programu, mělo by to na mě křičet i z NL.

  3. TZ:

    + Oceňuji, že mě zpráva po přečtení tučného textu nutí číst dál, jelikož v něm lákáte na zajímavé informace. Chci se dozvědět například s jakými novinkami organizátoři přišli.
    + Odkaz pro více informací.
    – Za textem mně osobně chybí nějaká fotka či obrázek, který by na první pohled upoutal moji pozornost.
    – Text bych nějakým originálnějším způsobem ještě oživila, aby více přilákal oči čtenáře.

    PR článek:

    + Souhlasím. Na článek se kouká hezky, přehledně a je čtivý.
    + Oceňuji uvedení zdrojů pod fotkami.
    – Tučně vyznačený text v horní části bych možná více zkrátila.

    Newsletter:

    + Barevně je stránka skvěle sladěna dohromady.
    + Zajímavé grafické rozložení.
    – Slovo Majáles v levém horním rohu bych osobně z estetického hlediska zpracovala jinak.
    – Také by mi nevadilo, pokud by se na stránce nacházelo méně textu.

  4. TZ:
    Zpráva byla velmi dlouhá a trochu se podobala PR článku. Nechyběly v ní žádné informace a dobrým oživením byly citace. Mohla by být doplněna o logo celého festivalu. Věta „Někteří interpreti vystoupí v Budějovicích poprvé“ je před odstavcem zajímavě osamocená a není moc jasné, jestli má být nadpisem nebo už součást článku.

    PR článek:
    Velmi hezky napsaný článek, který s fotkami zaujme čtenáře. Zvolení formátu dvou sloupců může být pro čtenáře nevhodné a může se v tom velmi rychle ztratit, obzvlášť pokud další stránka začíná větou, která by mohla navazovat na první stránku velmi jednoduše. V článku se nachází všechny potřebné informace a dokáže čtenáře velmi lehce zaujmout.

    Newsletter:
    Velmi hezký, ale na první pohled moc nezaujme. Když si to čtenář otevře, tak ho zaujme až spodní část, která na první pohled není vidět. Chybí nádech mladých lidí a otisk toho, že to dělají studenti a je to pro ně radost. Velmi dobré je sladění barev s webovými stránkami aktuálního ročníku festivalu. Všechny potřebné informace jsou tam, jediné co chybí jsou sponzoři.

  5. Hodnocení za tým č. 6

    TZ:
    (+) výstižný titulek, perex shrnuje vše důležité
    (+) představení historie festivalu, vystupujících
    (+) užití citací
    (+) doplněné o odkaz na službu a další přínosné informace
    (-) příliš „omáčky“, zpráva je poměrně dlouhá
    (-) bez fotografií – text sám o sobě nestačí
    (-) „Někteří interpreti vystoupí v Budějovicích poprvé“ – nedokončená věta, chybí pokračování
    (-) formát pdf
    (-) místy chybně napsané čárky, nesprávný typografický zápis data
    (-) použití „amerických“ uvozovek
    (-) Jestliže za přímou řečí následuje uvozovací věta, nepíšeme na jejím konci tečku, místo tečky píšeme čárku.
    „… Což je občas těžké, stojíte-li před možností pozvat některé známější interprety a oslovit tím návštěvníky snáz.“ říká hlavní hudební dramaturg…

    PR ČLÁNEK:
    (+) „Budějovický Majáles bourá předsudky a představuje alternativu“ nadpis dobře funguje, klíčová fráze, čtenáře přiměje přečíst si celý článek
    (+) poutavé a čtivé
    (+) obsahuje fotografie
    (+) citace působí věrohodně, mohla by však být zvýrazněna kurzívou, aby bylo na první pohled patrné, co je převzaté
    (-) s nálepkou Májeles – překlep

    NEWSLETTER:
    (+) užití mnoha obrázků – po titulku je to první, na co se čtenář podívá
    (+) stručná komunikace – krátké, výstižné sdělení
    (+) „od pondělí 25. 5. do čtvrtka 29. 5. 2020“ datum spojené se dnem je pro čtenáře lépe zapamatovatelné
    (-) výběr fontu

  6. [Za tým č.7]

    TZ:
    (+) Font. Jednoduché a upravené.
    (+) Obsahuje náležitosti, včetně kontaktů a internetových odkazů.
    (-) Odsadila bych osamocené předložky na další řádek.
    (-) Trošku bych to strukturovala, třeba použitím tučných klíčových slov.
    (-) Chybí logo/fotografie apod, více by přilákalo pozornost.

    Článek:
    (+) Jako jedni z mála uvádíte zdroj fotografií!! Super! Na to se často zapomíná, což jen podporuje tu tendenci “okrádat” tvůrce. Velká pochvala.
    (-) Když už to je článek a ne TZ, tak bych zarovnala text do bloku (viz perex).
    (-) My chceme větší fotky: jsou krásné a navozují tu správnou atmosféru, tak proč se jimi nepochlubit.
    (-) Přímou řeč bych dala kurzívou.
    (-) Nejsem si jistá tou volbou dvou sloupců. Asi je pravda, že pak textem lépe letí zrak, ale přesto bych volila ještě nějaké dílčí podnadpisy.
    (-) Chybí datum uveřejnění článku.

    Newsletter:
    (+) Jasná struktura, vhodná obsahová náplň.
    (-) Graficky a esteticky mě to neláká a podle mě to ani nekoresponduje s mladistvou esencí festivalu, působí to tak nějak outdated. Jestliže se však v nadpisu dozvím, že se jedná o oficiální pozvánku od města (třeba prostřednictvím newsletteru městského úřadu/radnice/infocentra), pak vzhledem k široké cílové skupině je zvolená grafická forma přijatelná (působí srozumitelně pro širokou veřejnost). TZ a článek je spíše pro mladší ročníky, newsletter působí méně uvolněným dojmem.

    1. Tým 8

      TZ

      Souhlasíme s hodnocením. Z hlediska gramatiky a psaného textu je tisková zpráva, bohužel, nedotažená. Opakují se často slova (který, která apod.) a některé věty špatný slovosled („Prostory jsme dlouho hledali, až jsme objevili tuto halu.“) Ovšem formou splnila veškeré požadované body.

      PR článek
      Článek na tom byl oproti tiskovce trochu lépe, ale opakují se v něm ty samé gramatické a stylistické chyby. Stálo by za to práce poslat někomu dalšímu, kdo na úkolu nepracoval. Jinak psáno poutavě, doopravdy láká na akci.

      Newsletter
      Newsletter se povedl nejvíce. Zpracování opravdu kvalitní! Sponzoři by za zmínku stály, minimálně alespoň Jihočeský kraj.

Leave a Reply

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..