Tým 2 – Prostor39: PR článek

5 pater kultury se srdcem na dlani

Jak dát znovu život opuštěnému domu, pod jehož střechou mohou umělci tvořit, a zároveň pomoci i těm, kteří žádnou střechu nad hlavou nemají?

Radek Wollmann společně se dvěma kamarády se před několika lety zúčastnili squaterského festivalu, který měl upozornit na problematiku prázdných domů nejen v Praze. Místo konání bylo
v krásném, leč opuštěném domě v Řehořově ulici. Po noci strávené v tomto objektu si uvědomili jeho potencionál a krásu. Jejich nadšení je přivedlo v roce 2018 k pronájmu tohoto místa. Ze začátku měli v plánu být nájemci pouze prvního patra, ovšem po větším prozkoumání se rozhodli pro všech pět pater.

 

Cesta to byla dlouhá a náročná, nejen po finanční stránce, ale také s jemnou prací a infrastrukturou starého a „křehkého“ místa. Nakonec vytvořili multifunkční prostor, kde si své místo najde úplně každý, kdo sem zavítá. Všechna patra jsou maximálně využita, ať už jako kavárna, ateliéry či meetingové místnosti.

Cíl přestavby byl jasný; vytvořit příjemné místo industriálního typu se zachováním původních prvků připomínající dopady chátrajícího domu. Po komplexních úpravách a opravách se PROSTOR39 otevřel společnosti.

Na první pohled může prostor návštěvníkovi připadat jako každá jiná multifunkční kavárna, kterých jsou v Praze desítky. Nic není dál od pravdy. Nejen, že zde najdou útočiště studenti jako studovnu či umělci díky nabízeným ateliérům, ale také lidé bez domova. PROSTOR39 jim totiž nabízí práci nebo alespoň teplé jídlo, za které zaplatí tolik peněz, kolik zrovna mají u sebe nebo sami uznají za vhodné. Jedná se o jídla vegetariánská a veganská, čímž se PROSTOR39 řadí k nejdosažitelnější vegan gastronomii v Praze.

V neposlední řadě PROSTOR39 pořádá a hostí několik stovek akcí ročně. Sledujte je na sociálních sítích a webových stránkách, kde se dozvíte kdy a jak toto místo svojí návštěvou podpořit.

5 thoughts on “Tým 2 – Prostor39: PR článek

  1. – „jim totiž nabízí“ – totiž je vycpávka bez významu, nepoužívejte
    – jinak velmi pěkný článek se zajímavými informacemi
    – na rozdíl od Týmu 1 nejsem příznivcem zvýrazňování v článcích, které naopak často ruší a odvádí pozornost od zbytku textu

  2. Krásně představený prostor i lidem, kteří ho neznají. Je to dobrá upoutávka pro návštěvu prostoru. Doplnili bychom jenom ,,kolik zrovna mají u sebe nebo KOLIK sami uznají za vhodné..”

  3. Text se dobře čte, je poutavý a vyvolává u čtenáře chuť PROSTOR39 navštívit, což by mělo být hlavním cílem PR článku. Text obsahuje vše důležité, tak aby si čtenář představil co to PROSTOR39 je a případně v něm probudil zvědavost a přinutil ho si zjistit více.

  4. V prvním odstavci bychom trochu zpřeházeli slovosled, místo: „Radek Wollmann společně se dvěma kamarády se před několika lety…“ bychom napsali: „Radek Wollmann se společně se dvěma kamarády před několika lety“. Dále bychom upravili formátování prvního odstavce, aby pokračování 2. věty nešlo na další řádek.
    Jinak výtky nemáme, text se dobře čte, je poutavý a foto hezky dokresluje text.

  5. Myslíme si ze je v texte všetko dôležité a čitateľ z toho pochopí čo to PROSTOR39 je. Ale aj napriek tomu sa nám zda že by niektoré časti v texte nemuseli byť a mohlo by to byť kludne kratšie. Vizuálnu stránku thodnotíme kladne, ale niektoré slová by mohli byť zvýraznené aby text viac upútal.

Leave a Reply

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..