Na největší a nejnavštěvovanější designovou akci v České republice se můžeme těšit již 29.-30. řijna
Praha, 27.10.2022
Tato populární designová událost s názvem Dyzajn market je letos plánována v podzimní edici na víkend 29. a 30. října na Výstavišti v Praze Holešovicích a na Piazzetě Národního divadla. Přístupná bude zdarma v časech od 10:00 do 18:00. Na své si zde opět přijdou milovníci funkčních i dekorativních doplňků, které přinesou zahraniční dyzajnéři a nemine Vás ani ochutnávka výborných pokrmů.
Dyzajn market se koná pravidelně několikrát do roka již 12 let a návštěvníkům nabízí neobyčejný zážitek ze všech koutů designového umění. Konkrétně 6 víkendů ročně zaměřených na dané roční období představí výběrový trh autorské tvorby. Každoročně se na akci podílí kolem 200 lokálních dyzajnérů a tvůrců. Návštěvníci mají k dispozici nahlédnou do světa módy, bytových dekorací nebo také hraček pro děti. Kromě prodejní výstavy návštěvníky čeká i lahodné občerstvení, které zajišťují streetfoodové stánky. Své umění sem přijedou kromě českých umělců také prezentovat tvůrci ze Slovenska, Maďarska, Rakouska, Německa a Ukrajiny. Na akci bude zajištěn bezbariérový vstup a vítáni budou rovněž čtyřnozí mazlíčci.
Na letošním podzimním Dyzajn marketu se můžete těšit na produkty, kterými jsou například svíčky Ulítlá včela navržená designérkou Natálií, který se pyšní svojí značkou Vobrousek nebo na lokální značku Buďte chic!, u které budete moci vybírat z kvalitního oblečení ze 100% bavlny, lnu a bambusu. Z pokrmů návštěvníky oslní například orientální čaje TOM CHAI, které nabízí vysoký podíl koření a zdraví prospěšných látek.
Kromě samotné výstavy je Dyzajn market doprovázen také bohatým kulturním programem. Konat se zde budou různá představení a kreativní koutky pro děti, workshopy pro dospělé, koncerty známých kapel, ale i začínajících umělců a na závěr zde nebude chybět ani DJ se zajímavým hudebním setem.
Ti co podzimní trh nestihnou však nemusí zoufat, jelikož se Dyzajn market koná několikrát ročně, tak se zájemcům naskýtá možnost dorazit o dvou víkendech na zimní Dyzajn market, který bude jistě minimálně stejně nabitý jako ten podzimní, a to 11. či 12. prosince na Výstavišti Holešovice a poté 17. a 18. prosince na Piazzetě Národního divadla. Akce jako vždy zdarma, s bezbariérovým přístupem a přístupný i Vašim mazlíčkům! Pokud by však někteří nešťastníci nestihli ani jeden ze zimních termínů, které jsou letos poslední, mohou se těšit již opět na jarní Dyzajn market roku 2023!
„Na Dyzajn market se vracím ráda, protože tuhle akci zbožňuju. Je tady spousta nádherných věcí, které mě osloví a mám ráda, když lidi tvoří krásný, originální a jedinečný věci.“ (Kristýna Janáčková, 2015, Dostupné na: https://www.youtube.com/watch?v=npZS48qjQxY) Jedinečných a krásných věcí naleznete na Dyzajn marketu plno, přijďte se sami přesvědčit a nenechte si ujít tuto mimořádnou akci.
Web: https://www.dyzajnmarket.com
Fb: https://www.facebook.com/dyzajnmarket
Ig: https://www.instagram.com/dyzajnmarket/
– nadpis není vhodný pro TZ
– „se můžeme těšit“ – jakožto autoři akce se těšit nepochybně můžete… ale co ostatní?
– „29.-30. řijna“ – kolem pomlčky mají být mezery, října
– „Tato populární“ – není vhodná formulace pro TZ (začal bych „Dyzajn market je letos plánován“)
– „které přinesou zahraniční dyzajnéři a nemine“ – před „a“ má být čárka
– „Vás“ – TZ není osobní dopis, tudíž malé „v“ (i níže)
– „nemine Vás ani ochutnávka výborných pokrmů“ – TZ je určená novinářům… zvete je na novinářský raut? To se nedělá prostřednictvím tiskové zprávy, ale pozvánkou (např. na tiskovou konferenci či na akci samotnou)
– „rovněž čtyřnozí mazlíčci“ – skvěle, už jsem myslel, že svého tygra budu muset nechat doma 😉
– „který se pyšní svojí značkou Vobrousek nebo“ – před „nebo“ má být čárka
– „Ti co podzimní trh nestihnou však“ – před „co“ a před „však“ mají být čárky
– „Holešovice a poté“ – před „a“ má být čárka
– „Vašim mazlíčkům“ – to jako těm novinářským? A co ostatní?
– „přijďte se sami přesvědčit a nenechte si ujít tuto mimořádnou akci“ – opět zapomínáte, že příjemcem TZ jsou novináři, ne návštěvníci
– „jedinečný věci.“ (Kristýna Janáčková“ – správně „jedinečný věci,“ řekla/uvedla Kristýna Janáčková. (bez odkazu na zdroj, v TZ není potřeba, TZ je sama o sobě zdrojem)
– citaci je navíc vhodné dát výše v TZ
Jak uvádí i Tým 1, TZ není moc tiskovou zprávou. Stylem psaní nemíří na novináře, ale na koncové potenciální návštěvníky.
Tisková zpráva obsahuje všechny podstatné informace, ale některé se opakují na více místech, což není čtenářsky příjemné. TZ to navíc zbytečně prodlužuje. Některé formulace působí bohužel poměrně kostrbatě. Bylo by dobré se více zaměřit na podzimní termín a nerozepisovat se tolik o zimním Dyzajn marketu. Perex by měl být zvýrazněn tučně nebo kurzívou a na konci bychom uvítali kontakt na konkrétní osobu, např. e-mail.
Trošku delší tisková zpráva. Našly jsme tam chyby, dost opakujících se slov a občas horší formulaci. Na druhou stranu obsahovala důležité informace. Tisková zpráva působí spíše jako reportáž, především kvůli rozsahu.
Okrem gramatických chýb už spomenutých, je TZ za nás príliš dlhá. Informáciu o zimnom Markete by bolo za nás dôležité viac zvýrazniť. Citácia na konci mohla byť krajšie použitá v texte.
Chyby:
„říjen” v nadpisu bez čárky
„v časech od-do”
„Návštěvníci mají k dispozici nahlédnou…” – význam
„Své umění sem přijedou kromě českých umělců prezentovat také tvůrci” – slovosled
„svíčky Ulítlá včela navržená designérkou Natálií“ – navrženy
první větu 5. odstavce by bylo dobré přeformulovat. Je hodně dlouhá a nečitelná
v textu bych používal “vás” ne “Vás” – oslovujete velký okruh čtenářů