Nakupování na internetu je pro stále více lidí běžnou záležitostí. Aby ne, vždyť komu by se chtělo objíždět kamenné obchody, když má k dispozici internet a přístup ke stovkám obchodů v České republice, nemluvě o zahraničních? Přesto se občas vyskytují obavy z bezpečnosti plateb.
Práva spotřebitele a jejich dodržování
U obchodů, které jsou uzavírány „na dálku“, kdy kupující nemá reálnou možnost se seznámit se skutečnou podobou zboží či pořizované služby, je chráněn zákonem více než u ostatních transakcí. Nejvýznamnější ochranou je možnost odstoupit od smlouvy ve lhůtě minimálně 14 dnů (obchodník ji může prodloužit) bez udání důvodu. Toto právo se nevztahuje pouze na takové zboží a služby, kde to z jejich povahy není možné.
Ale pozor! Pokud budete chtít od smlouvy odstoupit, musíte ve stanovené lhůtě zboží či své rozhodnutí o odstoupení od smlouvy obchodníkovi doručit.
Evropská směrnice (97/7/ES) dále upravuje informace, které je povinen obchodník kupujícímu poskytnout před uzavřením smlouvy. Plnění informační povinnosti v nedávné době testovalo Sdružení obrany spotřebitelů ČR a výsledek studie je nelichotivý.
Čtěte na Měšec.cz