Rudolf Adam: Exklusivita pro Partners se vyplácí

AXA zaznamenala podle ČAP nejhlubší pokles předepsaného pojistného ze všech členských pojišťoven. Zeptali jsme se proto Rudolfa Adama, obchodní ředitele finanční skupiny AXA pro ČR a SR, co bylo příčinou propadu. Odpověď byla překvapující: „Nejedná se o žádný propad, ale naopak o dost podstatný růst.“

AXA zaznamenala v prvním pololetí letošního roku výrazný propad prodeje pojištění. Co vidíte jako příčinu poklesu?

Nejedná se o žádný propad, ale naopak o dost podstatný růst. Strategií AXA je zaměřit se na běžně placené pojistné, což se nám podařilo, a zde jsme zaznamenali oproti minulému roku výrazný nárůst. Nový obchod měříme v APE (annualized premium eqvivalent), což je 100 % běžně placeného pojistného plus 10 % z jednorázově placeného pojistného. Pokud se podíváme blíž na statistiku ČAP za první pololetí 2008 versus 2007, tak AXA měla v APE druhý největší nárůst na trhu životního pojištění a to o více než 123 %, což je dvakrát více než rostl trh.

Jediný pokles je v prodeji jednorázového pojistného, což je velmi volatilní produkt. Stačí se podívat do minulosti, kdy před pár lety zaznamenala velký úspěch. Pojišťovna České spořitelny s převáděním vkladů do jednorázového pojistného. Například na Slovensku její podíl poklesl v loňském roce o 30 %.

Čtěte na Investujeme.cz

Leave a Reply

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..