Vsadil 1 mld. USD proti multilevelu. Prohrál 25 % za jediný den

Mají finančně poradenské společnosti hodnotu? Jsou „jen“ sítí nezávislých zprostředkovatelů, kteří mohou odejít, a ze sítě nezbyde nic. Příklad zkušeného investora dokládá ale pravý opak. Multilevel marketing má svou hodnotu.

Časopis The Economist zveřejnil 26. 7. 2014 krátkou zprávu o podniku zkušeného investora, správce hedge fondu Billa Ackmana. Bill Ackerman se při svých investicích nespokojí pouze z koupí či prodejem „na krátko“ a čekáním. Své investice podpoří dalšími aktivitami. Tak tomu bylo i v případě jeho spekulace proti společnosti Herbalife.

Bill Ackman spekuloval proti akciím Herbalife, který prodává své produkty na principu multilevel marketingu. Vsadil proti nim 1 mld. USD. Za dalších 50 mil. USD nechal zpracovat studie, které měly dokázat, že je Herbalife pyramidou. Při své prezentaci výsledků přirovnával Herbalife ke společnostem typu Enron či Nazis, které falšovaly své hospodářské výsledky a předstíraly ziskovost.

Čtěte na Investujeme.cz

Napsat komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.