Hranice dobrého vkusu aneb Proč se OVB cítí být ropuchou

Kde je hranice dobrého vkusu? Podle názoru OVB ji Fincentrum reklamou ve studentském časopise překročilo. „Shledáváme tyto a podobné praktiky jako zcela dehonestující, protože negativním způsobem ovlivňují vnímání finančního trhu a všech společností na něm působících,“ uvedla právnička společnosti OVB Allfinanz a podala žalobu.

Soudce Jaromír Jirsa je jiného názoru než OVB a žalobu společnosti zamítl. „Reklama a její tvorba je ve své podstatě tvorbou inovativní a může být do jisté míry provokativní,“ píše Jaromír Jirsa v rozsudku a dodává: „Obsah reklamy nepřesahuje míru kritiky a ironie, jež žalobkyně v demokratické společnosti s garantovanou svobodou vyjadřování musí snést. Používání ironie, sarkasmu a nadsázky je regulérní součástí svobody projevu.“

Jistě má soudce Jirsa pravdu v obecné rovině. Přesáhla ale tato reklama míru dobrého vkusu a může poškodit OVB? Spor se vede zejména o malé logo na oblečení dívky v modrém. Podle OVB konkurent zneužil její logo. Fincentrum se brání. „OVB považuje zcela mylně logo na oblečení modelky za své logo, ačkoli většina respondentů v průzkumu provedeném společností Fincentrum považuje zmíněný znak za logo známé značky sportovního oblečení. Soudní spor považujeme s ohledem na tato fakta za zcela zbytečný,“ říká Vladek Krámek, právník firmy Fincentrum.

Čtěte na Investujeme.cz