Petr Borkovec: Vlastník franšízy Partners market dostane 75 až 80% provize

Nemusí mít ekonomické vzdělání či dlouholeté zkušenosti s finančním poradenstvím, ale spíše podnikatelského ducha a dobré kontakty v dané lokalitě. Za franšízu Partners market nezaplatí nic, dostane ji na klíč, ale platí Partners 100 % nájmu. I proto je ale výběr franšízantů důkladný. Co přinese Partners market klientům, co Partners a co franšízantovi?

Partners market jsou franšízové pobočky pod značkou Partners. Co vše na nich klienti naleznou?

Najdou tam model, který se od klasického poradenství značně liší. Značná část klientů má poradenství spjaté s tím, že poradce  s nimi provede kompletní analýzu, a pak jim doporučí finanční plán, který se soustředí na dlouhodobé finanční zajištění klienta. Naproti tomu naše franšízová síť je něco, co se přibližuje spíše k bankovním pobočkám. Má pevně stanovenou otvírací dobu a uvnitř se klient cítí příjemně.

Cílem poboček je získat klienty na komoditní produkty, ale zároveň jim nabídnout komplexní službu. Franšízy budou pro klienty, kteří se nechtějí hned svěřovat do péče finančnímu poradci, ale chtějí jen bankovní produkt či neživotní pojištění. Partners market bude nabízet především tyto komoditní produkty. Jakmile bude klient chtít sjednat složitější produkt, tak už je to opět přes kompletní finanční plán.

Na druhou stranu finanční poradci si na úrovni ředitelství vytvářejí vlastní pobočky, kam klienti mohou přijít. Jak klient rozliší tyto dva modely?

Ředitel si pobočku může otevřít, ale také nemusí. A v tom je ten rozdíl. Je to vždy o tom, kdo tu pobočku řídí, kdo ji zastřešuje, jakou jistotu a jednotnost tam klient nalezne a jakou motivaci má vlastník pobočky. Ředitelé jsou podnikatelé a je na nich, jestli mají kanceláře v nějaké kancelářské budově, nebo mají klientské centrum s otvírací dobou a zaměstnanci. Je na nich, kterou možnost si zvolí, a my nemůžeme spoléhat na to, že ve všech místech budeme tyto typy poboček mít.

Dnes máme 25 klientských center, která jsou dělaná stejným stylem, se stejným designem. Klientské centrum zastřešuje některý manažer, jehož hlavním úkolem je ale vést svoje lidi – podporovat je v jejich byznysu, kontrolovat je, motivovat je a získávat další. A v tu chvíli je pro něj klientské centrum spíše zátěž jak časová, tak finanční. A už se nesoustředí na to, že by mělo sloužit jako servisní místo, kam klienti chtějí chodit.

Franšízant funguje jinak. On má jenom to místo a jeho hlavním úkolem je zajistit, aby tam klienti chodili, aby dostávali servis. A model je nastavený tak, že se franšízantovi prodejní místo zaplatí. Manažerovi se klientské centrum nikdy nezaplatí, protože on nepotřebuje získávat klienty z ulice. On ví, že když kvalitně povede spolupracovníky a bude získávat nové, ti budou získávat doporučení, která fungují velmi dobře. A nepotřebuje to dělat jinak.

Čtěte na Investujeme.cz