Proč se lidé nechají tak snadno napálit?

„Podvedl mě finanční poradce,“ píší čtenáři na Investujeme.cz  i jinde. A není jich málo.  A ještě víc je těch, kteří si nestěžují. Proč je tak snadné prodat nevýhodný produkt klientovi?

Kvalita finančního poradenství se obecně zlepšuje. Stížností sice přibývá, ale to je spíš dáno většími možnostmi i ochotou lidí stěžovat si. Pořád je ale široký prostor pro šlendriánství hraničící až s podvodem.  Lidé se zdají být nepoučitelní a jsou ochotni „skočit na špek“ až příliš snadno. Proč?

Finanční poradenství je především obchod. I dobrý finanční poradce musí svůj finanční plán klientovi především prodat. A prodat přinejmenším tak dobře, aby se klient nenechal obalamutit dalším zprostředkovatelem, který mu zaklepe na dveře. A nebo příjemnou paní na přepážce banky.

Čtěte na Investujeme.cz