Podvržené stránky ČS a e-maily obírající důvěřivé klienty banky o přístupové kódy byly bezesporu událostí číslo jedna uplynulé dekády pracovních dní. Stránky ČS zaujaly natolik, že zvítězily s drtivým náporem i v čtenářské anketě… a tradiční anketa Zlatý Měšec 2006 začala ve svém 4. ročníku.
DESETNÍK 92/2006 (9. 10. 2006 – 22. 10. 2006)
Phishing na Českou spořitelnu nebyl úspěšný
Phishing je novinkou na českém bankovním trhu. V naší historii byly podchyceny zatím dvě větší phishingové akce zaměřené na česky hovořící klienty. První z nich byla zacílena na největší světovou oběť phishingových útoků – Citibank, která ale nemá na českém trhu příliš velký podíl. To odsoudilo akci k nezdaru, byť několik klientů ohroženo bylo. Podařilo se dokonce zatknout „bílého koně“, který měl ukradené peníze vybrat z účtu a „vyprat“ je.
Druhá phishingová akce v českém jazyce byla mnohem lépe zacílena – na největší retailovou banku, jejíž zabezpečení internetového bankovnictví lze obejít bez technických prostředků typu čipová karta, PIN kalkulátor nebo šifrované SMS zprávy. K vykradení účtu by stačilo získat uživatelské jméno, heslo a bezpečnostní kód – a o všechny tyto údaje podvržené stránky žádaly.
Čtěte na Měšec.cz