„Myšlenka samospotřebitelství v čisté formě eliminuje to, že jsou na trhu lidé, kteří zprostředkovávají lidem nejrůznější finanční produkty bez ohledu na jejich životní situaci, poměry a potřeby,“ říká v rozhovoru Dita Kaňová, generální ředitelka ZFP akademie. Proč stát nezruší stání příspěvky? A proč ZFP akademie zpřísnila smlouvy o obchodním zastoupení, které má uzavřeny se svými obchodními zástupci?
Fungování společnosti ZFP akademie (ZFPA) je založeno na samospotřebitelském modelu, kdy přivádí zájemce (potenciální klienty) na semináře, kde jim představí základní informace , jak nakládat se svými financemi. Samozřejmě jsou v ZFPA vyškolení obchodní zástupci, kteří jsou schopni poradit klientům s výběrem optimálního finančního produktu. Jak tyto lidi vybíráte?
Základního semináře, který ZFPA pořádá, se může zúčastnit kdokoli. Na základě informací prezentovaných na základním semináři se člověk může rozhodnout, kterou cestou se ve spolupráci se společností ZFPA vydá
Nový klient si může zvolit samospotřebitelskou cestu, kdy se rozhodne zprostředkovat sám sobě, případně ve své rodině finanční produkty z obchodní nabídky ZFPA, které považuje za důležité – ať už se to týká stavebního spoření se státní podporou, penzijního připojištění se státním příspěvkem, pokrytí životních rizik, majetkového pojištění atp.
Další možností pro klienta je cesta užší obchodní spolupráce se ZFPA. Pokud klienta zaujme zprostředkovatelská činnost ZFPA vykonávaná formou víceúrovňového marketingu – multilevelu, a rozhodne se, že to je to, čemu by se chtěl věnovat i profesně, živit se tím, vydělávat si touto cestou na splnění svých životních cílů, může začít obchodně spolupracovat se ZFPA jako obchodní zástupce s tím, že si buduje svůj vlastní obchodní tým.
Občas se setkávám s názory konkurenčních finančních zprostředkovatelů, že produkty, které jsou sjednávány vašimi zprostředkovateli nejsou pro toho klienta optimální, že portfolio produktů je nastavené špatně. Proč myslíte, že jsou takové hlasy slyšet?
Jsem přesvědčena o tom, že produkty, které ZFPA nabízí, jsou naprosto konkurenceschopné ostatním produktům na trhu. Některé nejsou od produktů jiných zprostředkovatelských firem příliš odlišné, jako stavební spoření a penzijní připojištění. To by ani nešlo. V oblasti pojištění ZFPA čerpá ze svých dlouholetých zkušeností a iniciuje různé změny v produktech tak, aby tyto byly pro klienty co možná nejlepší. Obecně produkty nabízené ZFPA jsou tím nejlepším, co momentálně trh nabízí.
Většina produkce se u nás sjednává samospotřebitelsky, kdy si člověk produkty sjedná sám na základě znalostí a informací, které obdržel na příslušném školení. Člověk zná sám nejlépe svojí finanční situaci a ví, jaká rizika potřebuje pokrýt, na co klade důraz, co bude v životě potřebovat, co je pro něj za daných okolností nejvýhodnější.
Jestli se takové názory objevují od konkurence, může jít částečně i o konkurenční boj, kdy zprostředkovatel jiné společnosti přijde ke klientovi za tři roky a řekne mu, že tento produkt pro něj není vhodný, ale už se asi nezajímá, jestli byl ten produkt vhodný před třemi lety. Možná se poté změnila klientova životní situace. Samozřejmě dochází ke změnám na trhu, mění se životní trendy atp. – je mnoho atributů, které toto determinují.
Znovu říkám, že produkty, které jsou nabízeny ze strany ZFPA jsou produkty kvalitní, v dané době na trhu ty nejlepší.
Čtěte na Investujeme.cz