Finanční plán: Jen marketing a přežitek?

„Finanční plán je mrtvý. Je to náš fetiš,“ prohlásil Jiří Paták ještě z pozice generálního ředitele Chytrého Honzy na podzimním FINfestu 2018. Svůj názor zdůvodnil dynamikou změn v klientově životě. „Změny jsou natolik nepředvídatelné, že za rok přijde klient a bude potřeba plán předělat.“ Význam finančního plánu se projevuje v těchto dnech.

Pohled na finanční plán se liší. Na jedné straně je přežitkem, protože není možné předvídat budoucí události. Na druhé straně je základem finančního poradenství. V každém případě je ale výborným marketingovým nástrojem, který podporuje cross-selling u klienta. Jak lépe prodat dlouhodobé produkty, než prostřednictvím celoživotního plánu?

Jenže… neztrácí finanční plán to nejdůležitější – klienta a jeho zájem? Pokud by byl skutečně přežitkem a pouhým marketingovým nástrojem, pak by byl zájem klienta jen těžko obhajitelný. Finanční plán ale není pouze o penězích. Je především o prioritách.

Čtěte na Poradci-sobě.cz

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..