Internet veškeré bankovní operace nejen urychluje, ale také zlevňujeV České republice nabízí již jedenáct bank přístup k běžnému účtu a samozřejmě i jeho ovládání přes internet. Pro klienta banky představuje internetové bankovnictví nejen pohodlný, ale především levný způsob správy účtu – banky zvýhodňují příkazy zadané přes internet, díky čemuž lze ušetřit až desítky korun za jednu bankovní operaci.
Internetové služby, které banky nabízejí, jsou si ovšem natolik nepodobné, že je třeba pečlivě vážit, zda právě vaše banka umí přes internet uspokojit vaše požadavky. Šíře služeb se pohybuje od pasivních operací (zobrazení zůstatku či výpisu z účtu apod.) po investiční a pojišťovací úkony (stavební spoření, životní pojištění, penzijní připojištění, podílové fondy).
Služby na míru
Zdaleka ne veškeré úkony, které internetové prostředí dovoluje, „umí“ vykonat každá banka. Na druhou stranu málokterý klient chce využívat všechny služby. Tabulka ukazuje vše poměrně jasně. Patrný je zejména značný rozdíl v nabídce jednotlivých bank, přestože jsou v ní uvedeny pouze základní aktivní bankovní operace. Zatímco Volksbank „umí“ pouze tuzemský a zahraniční jednorázový platební příkaz, eBanka, zakladatel a leader internetového bankovnictví v Česku, pokrývá celé spektrum služeb. Značné rozdíly panují též na poli pasivních bankovních operací, kde některé banky nabízejí pouze zobrazení zůstatku a přehled plateb, jiné navíc výpisy z účtu a další informace. Nemluvě o kvalitě uživatelské aplikace, snadnosti ovládání a možnostech individuálního nastavení prostředí. Uživateli je velmi ceněna možnost zobrazení blokací při platbě či výběru hotovosti platební kartou. Přes značné ohlasy a zájem je ale tato služba nabízena pouze dvěma bankami – eBankou a Komerční bankou. eBanka zůstává v mnoha kolonkách zcela osamocena, neboť řadu služeb nabízí přes internetové bankovnictví v České republice jako jediná.
Článek vyšel v časopisu Profit