Banky nabízejí celou řadu služeb zadarmo. Ovšem staré dobré přísloví praví, že „ani kuře zadarmo nehrabe“. Proč by to měly dělat banky? Co a za jakých podmínek vám banky zadarmo nabídnou? A kolik za takové služby zaplatíte? Možná vás přijdou dráž než služby placené.
Hlavním důvodem, proč nejen banky nabízejí část svých služeb zadarmo, tedy bez poplatků i jiných plateb, je snaha přilákat zákazníka. A když už ho mají, nechají ho zaplatit službu „zadarmo“ v jiných platbách za jiné služby.
Ovšem poskytování služeb zdarma může mít i jiné důvody – snahu zbavit se přebytečných zásob („co budeme dělat s tužkami se starým logem, když očekáváme logo nové – rozdáme je k běžnému účtu, dokud je čas“) nebo využít volné kapacity („slečna za přepážkou by neměla co dělat – vyškolíme z ní finančního poradce“). Používání služeb nabízených zdarma také může přinášet bance úspory („když už internetové bankovnictví máme, ať ho používá co nejvíce klientů – náklady na zpracování elektronicky podaných příkazů jsou zanedbatelné“).
Čtěte na Měšec.cz