Česká spořitelna v současné době reformuje platební karty – od konce dubna se klient bude moci pojistit proti zneužití karty a nastavit až šest různých limitů. Jaké limity půjde nastavit? Bude pojištění přínosem pro klienta? Je výhodnější než pojištění karet ČSOB?
Česká spořitelna přistoupila od 1. dubna k úpravě podmínek platebních karet. Jde vesměs o změny pro klienty příznivé, přestože nepřijala „Vzorové obchodní podmínky pro vydávání a užívání elektronických platebních prostředků“ (pdf, 259 kB) vydané Českou národní bankou. Ty hovoří o ručení klienta za zneužití platební karty před ohlášením ztráty do výše 4500 Kč, pokud se nedopustil závažné nedbalosti nebo podvodu, a po ohlášení ztráty banka přebírá zodpovědnost zcela.
Omezené ručení klienta do nahlášení ztráty je odmítáno jednoznačně všemi bankami a od okamžiku nahlášení ručí za škody v plné výši pouze Komerční banka (od 1. 4. 2003, ovšem u transakcí, kde nelze zjistit čas uskutečnění, ručí až od půlnoci) a Raiffeisenbank, u níž klient musí blokaci karty potvrdit do 24 hodin na pobočce. Většina ostatních bank si přebírá odpovědnost až od půlnoci po nahlášení ztráty. (Aktuální konkrétní informace o ručení bank po blokaci/stoplistaci čtěte v článku Tomáše Pevného „Banky nechtějí ručit za platební karty„.)
Čtěte na Měšec.cz