Filip Duchoň a Karel Šulc: Bankovní data zkvalitní finanční poradenství

Finančně poradenské společnosti mohou získat přístup k bankovním datům klientů. Jaké to bude mít výhody pro klienty a nároky na finanční poradce? Odpovídá Filip Duchoň, generální ředitel a předseda představenstva Fincentra, a Karel Šulc, místopředseda představenstva Fincentra.

Evropské nařízení PSD2 přináší i pro finančně poradenské společnosti možnost napojit se na bankovní data klientů s jejich souhlasem. Co připravilo v této oblasti Fincentrum?

Filip Duchoň: Fincentrum je první finančně poradenskou společností, která bude mít PSD2 systémově ošetřenou. Zatím ji na trhu nikdo nebyl schopen uchopit. Samozřejmě jsou s prvenstvím spojeny určité náklady a energetické výdaje. Ale podařilo se nám s několika velkými bankami propojení dosáhnout. Z toho můžeme těžit určité výhody pro naše klienty a naše poradce.

Karel Šulc: Dostáváme se nezadržitelně do „full digitální éry“. Naši klienti vyžadují čím dál širší servis. A my jsme první, kdo bude tento plný servis klientům nabízet. Poradcům to umožní lépe pracovat s klienty, bavit se o jejich výdajích a podobně.

Klient, který chce napojit jakoukoli jinou společnost na svou banku, s tím musí souhlasit. Proč by klient měl souhlasit s tím, aby měl k jeho datům z banky přístup poradce Fincentra?

Karel Šulc: Finanční poradce je jakýsi finanční lékař klienta. A privátní finance klienta logicky zahrnují i stavy a obraty na bankovních účtech. Pokud si klient chce přesně řídit svoje finance, a to je naše nabídka, tak by se měl s poradcem bavit i o penězích, které mu na bankovním účtu leží.

Čtěte na Investujeme.cz

Napsat komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.