Finanční plán jako prodejní nástroj?

Finanční plán je základním nástrojem naprosté většiny finančních poradců. Je ale v dnešní turbulentní době ještě něčím jiným než marketingovým nástrojem sloužícím k prodeji finančních produktů?

Finanční plán slouží k analýze příjmů a výdajů domácnosti, k nastínění vizí a přání, kterých chce rodina dosáhnout a vytvoření cesty, jakou lze stanovené cíle splnit. Až v posledním kroku dochází k výběru finančních produktů, které mají naplnění finančního plánu umožnit.

Při tvorbě finančního plánu vše směřuje k prodeji finančních produktů. Jen málokterý finanční poradce je placen za sestavení finančního plánu, naprostá většina obdrží až provize za zprostředkování od finančních institucí. To není nutně špatně, postupuje-li finanční poradce v rámci zákona – tedy vnímá-li na prvním místě zájem klienta. Otázka se ale nabízí jiná: Je finanční plán ještě důležitý?

Čtěte na Investujeme.cz

Napsat komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.